En el context de l’avaluació de les solucions digitals d’atenció no presencial, el marc de referència a Catalunya es basa en l’adaptació de models internacionals: Model for Assessment of Telemedicine Applications (MAST) i la guia per avaluar l’impacte de la telesalut i la teleassistència del Scottish Center for Telehealth and Telecare (SCTT) i s’orienta a dur a terme un procés holístic d’avaluació que contempli totes les fases de la iniciativa, des de la identificació de la necessitat i el disseny de la solució, passant pel seu desenvolupament i incorporació a la pràctica assistencial i finalment, l’obtenció de resultats i anàlisi de l’impacte obtingut:
El marc d’avaluació contempla diferents eixos: els actors d’interès que intervenen en l’ús de la solució digital, les diferents dimensions a considerar en l’avaluació i els casos concrets d’ús de la solució avaluada:
Mesura la capacitat del servei per millorar l’estat de salut de la persona (frenar la progressió de la malaltia, la fragilitat o la pèrdua d’independència o accelerar la rehabilitació o l’autogestió de la malaltia o patologia).
avaluació de les despeses i guanys amb la implementació del servei i les anàlisis de cost-benefici (ACB), de minimització de costos (AMC), cost-efectivitat (ACE), de cost-conseqüència.
Considera quins tipus de recursos i processos s’han de crear o organitzar en el moment d’implementar una nova iniciativa i quins tipus de canvis o conseqüències pot produir el seu ús.
Mesura entre d’altres la percepció i satisfacció dels diferents agents implicats en relació a al servei digital d’atenció no presencial.
Avaluació dels aspectes en els quals influeix la iniciativa social, ètica i legal, tant per a la solució digital com per al servei.
avalua aspectes com la seguretat, la privacitat i protecció de dades, la usabilitat, fiabilitat, etc.
Subscriu-te i rep cada mes novetats i notícies al teu email