El model d’atenció no presencial està ara disponible com a llibre electrònic

Autor: Adrià G.Font   /  10 de novembre de 2014

El Model d'Atenció no Presencial al qual es donà llum verda el passat abril s'ha reeditat i redissenyat en forma de llibre electrònic. Aquesta nova edició exemplifica l'essència del MANP, doncs incrementa l'accessibilitat del document tant en termes pràctics com de contingut. Això és així perquè, per una banda, el document es pot veure des de qualsevol navegador i es pot descarregar en format PDF. Mentre que de l'altra, la nova presentació fa la informació molt més comprensible, dinàmica i conseqüentment útil.

El MANP es va crear amb la fi de millorar i complementar, sense substituir, l'atenció presencial a la consulta, i serveix de marc pels projectes de desenvolupament i aplicació de les TIC al servei sanitari. El mitjà principal per desenvolupar el model és el Canal Personal de Salut (CPS) a través del qual es pot accedir al Cat@Salut La Meva Salut, servei del que disposaran tots els ciutadans i professionals sanitaris, i que ha començat aquest mes la prova pilot. Aquesta carpeta personal permetrà a l'usuari consultar tota la documentació associada a la seva Història Clínica Compartida de Catalunya (HC3) des de qualsevol dispositiu, en qualsevol moment.

Un altre exemple de l'aplicació del MANP és l'aplicació mòbil 061 CatSalut Respon que permet a l'usuari que ha enregistrat prèviament les seves dades personals transmetre la seva informació i geoposicionament, per tal de rebre un servei de màxima eficiència i qualitat. L'app és gratuïta i està disponible per iOS i Android, i ha estat validada per la Direcció General d'Atenció Ciutadana (DGAC) i la Fundació TicSalut.

El document defineix també les tasques que es realitzen en el marc d'atenció no presencial del pacient, i llista els serveis que s'ofereixen en l'actualitat els centres del SISCAT: 

  • Concertar cites.
  • El seguiment qualitatiu del grau de satisfacció dels ciutadans.
  • La gestió/informació de les alertes de salut pública.
  • Incorporació de serveis a l'agenda del professional.
  • Tràmits administratius sistèmics.
  • Informació i consells de salut.
  • Gestió de demandes.
  • Accés a l'atenció especialitzada.
  • Servei d'atenció 7×24 de cobertura telefònica-telemàtica.
  • Atenció proactiva als pacients.

Totes aquestes funcions es duen a terme amb el fi de crear un sistema sanitari més accessible, més personalitzat i més sostenible, tot situant el pacient al eix central del model. D'aquesta manera no només es posa a l'abast dels ciutadans la possibilitat de resoldre tràmits burocràtics o consultes clíniques telemàticament, sinó que es reconeix el seu rol en la gestió de la seva pròpia salut i benestar. Per aquests motius, el MANP és especialment beneficiari per a pacients amb una o més malalties cròniques, que necessiten atenció personalitzada i continuada.