Situació de present
Amb un nivell de consens mig, els participants van considerar que el pressupost destinat a TIC és més aviat insuficient i que els requeriments de l’administració tenen un impacte gran en el pressuposts TIC. Tant els directors de sistemes com dels clínics van valorar de manera satisfactòria la Història Clínica Electrònica, tot i que van divergir a l’hora de valorar la prioritat de renovació (41 a 35). Finalment, en aquest apartat, va haver-hi consens a l’hora d’acordar que caldria implicar més als clínics en el disseny de les solucions.
Visió de futur (2020)
Es va assolir un gran consens a l’hora de considerar que les demandes d’informació creixeran espectacularment i caldrà evolucionar el sistema de gestió d’informació. A més, s’està d’acord amb que una interlocució única ajudaria a resoldre el problema de duplicitats en la demanda d’informació i requeriments.
Accions de millora
Entre les propostes de millora amb prioritat alta cal destacar les següents:
1.Crear un consell assessor de CIOs.
2.Crear un repositoricentral d’informació assistencial.
3.Crear una xarxa de nuclis d’excel·lència.
4.Actualització del mapa de tendències.
5.Gestió i ordenació de la demanda.
Comentaris
Alguns dels comentaris que els participants van compartir de manera anònima van ser:
Finalment senyalar que el 98% dels participants van afirmar sentir-se satisfets amb el procés de participació dut a terme durant la jornada.
Adjuntem l’informe complert en PDF.
Subscriu-te i rep cada mes novetats i notícies al teu email