Ted Talk amb Niema Moshiri

Autor: Marc De San Pedro   /  2 de juliol de 2018

En aquest Ted Talk, Niema Moshiri(1) parla sobre la seva experiència com a estudiant en una aula de gran tamany i com afronta el seu objectiu de repensar l’educació. A mesura que el nombre d’alumnes continua augmentant, ens il·lustra els beneficis de l’educació interactiva en línia com a substitut de sistemes tradicionals.

Els objectius de Moshiri:

  • Transformar els impersonals MOOCS (2) en simulacions equivalents a experiències formatives cara a cara amb el professor
  • Corregir problemes d’aprenentatge de manera més eficient que inclús amb un professor a classe

La seva proposta:

  • Fer un pas dels Massive Open Online Course (MOOCS) als Massive Adaptive Interactive Text (MAIT), és a dir l’evolució de continguts en vídeo a texts en format interactiu. Segons Moshiri els alumnes prefereixen de forma significativa aquesta segona opció envers els tradicionals MOOCS ja que segons opina superen l’experiència de disposar d’un professor a classe.

(1) Niema Moshiri és Ph.D (c) del programa de Bioinformàtica i Biologia de Sistemes a UC San Diego, on és co-assessorat per Siavash Mirarab i Pavel Pevzner. Treballa en biologia computacional, amb un enfocament de recerca en filogenètica i filogenòmica. Niema també participa en l’ensenyament, i ha escrit el llibre de text interactiu en línia Data Structures (Moshiri & Izhikevich 2016).

(2) Els MOOC (acrònim en anglès de Massive Open On-line Course) són cursos en línia adreçats a un nombre il·limitat de participants a través d’Internet segons el principi d’educació oberta i massiva. Més de 800 universitats de tot el món ofereixen milers de cursos en línia gratuïts. Aquests cursos són l’evolució de l’educació oberta a internet. Els MOOC són un punt de partida per a la divulgació, l’acostament de la formació universitària a la revolució digital i una manera d’obrir una finestra d’oportunitat al món.

  • L’era de l’aprenentatge en línia