El passat divendres 21 d’octubre va tenir lloc la jornada Jo Innovo, impulsada per coorganitzada per l’Hospital Universitari Vall d’Hebron i Roche Farma. Aquest acte està encaminat al reconeixement del talent reflectit en projectes innovadors en diferents categories com ara atenció centrada en el pacient; sostenibilitat i responsabilitat social o organització, qualitat i seguretat, entre d’altres.
D’entre un total de 70 projectes presentats entre totes les categories, el guanyador d’enguany ha estat una aplicació per humanitzar l’ús de catèters venosos en pacients pediàtrics, i orientat adolescents y pre-adolescents. Es tracta d’un projecte ideat per la infermera Carme Ainara Donat, de l’equip d’infermeria d’accessos venosos, i presentat dins la categoria Atenció centrada en el pacient i la família. Es tracta d’un projecte que posa el focus en la reducció de l’estrès que genera l’aplicació de catèters a partir de vídeos divulgatius de coneixement aplicat.
En aquest acte destaca el debat de la taula rodona entorn a l’ús de dades de salut on va participar Arantxa Casanovas, Responsable d’Estudis i Recerca de l’Oficina del Delegat de Protecció de Dades de Salut de la Fundació TIC Salut Social. El debat, moderat pel Dr. Josep Antoni Ramos-Quiroga, cap del Servicio de Psiquiatria de l’Hospital Universitari Vall d’Hebron, ha comptat amb la presència de la Dra. Yolima Cossio, directora de Sistemes d’Informació de Vall d’Hebron; el Dr. Jaume Sastre Garriga, del Servei de Neurologia de Vall d’Hebron i el Centre d’Escleròsi Múltiple de Catalunya (CEMCAT); el Dr. Enric Barba, enginyer de telecomunicacions i expert en innovació i dades. Casanovas va destacar el factor humà de la informació clínica recordant que “darrere de les dades hi ha persones”.
Tècnicament i en un context per destacar projectes innvoadors i de tecnologia aplicada a la salut també es va posar de relleu la importància de considerar “la protecció de dades des de la fase de disseny dels diferents projectes”. Aquest és un fet no menor ja que permet optimitzar esforços i recursos totes qüestions legals en matèria de protecció de dades i queden recollides pel RGPD.
Finalment, Arantxa Casanovas, tot posant-se a disposició d’aquelles àrees i serveis que formen part de les entitats de salut adherides al l’Oficina del DPD, va agrair en nom de tot l’equip del DPD de Salut l’esforç i el treball fet als líders dels diferents projectes presentats.
Subscriu-te i rep cada mes novetats i notícies al teu email