* Fotografia: CORAL.
La vicepresidenta de la Comissió Europea i comissària de l’Agenda Digital, Neelie Kroes, va donar la benvinguda a la sessió paral·lela a l’AAL Forum 2013 amb un missatge en vídeo per als assistents. Kroes va assegurar que “el problema no és trobar innovació arreu d’Europa, sinó saber-la usar i treure’n benefici” i va fer incís en el paper determinant de les regions i les xarxes europees en definició i implementació de polítiques i estratègies en l’àmbit de l’envelliment actiu i saludable. De fet, l’AAL Joint Programme és un pilar important de l’European Innovation Partnership on Active and Healthy Ageing (EIP AHA), impulsat per la Comissió Europea.
En el ‘talk show’ van intervenir-hi alts càrrecs polítics i responsables d’innovació i TIC de les regions de Noord-Brabant (Països Baixos), Zealand (Dinamarca), Halland i Norrbotten (Suècia), Escòcia (Regne Unit), Dinamarca del Sud i Limousin (França), a més de Catalunya. El debat va girar entorn a la implicació a nivell regional i el rol essencial dels governs i dels clústers d’innovació locals en l’execució i l’adaptació de solucions intel·ligents per permetre la vida independent i l’atenció integral. Durant la sessió, es van projectar vídeos curts de cadascuna de les regions convidades, per descobrir els casos d’èxit europeus dissenyats per millorar el benestar en la tercera edat.
Quant a la presentació de Catalunya, el Dr. Francesc Garcia Cuyàs va intervenir-hi en un vídeo en què presenta el Pla de Salut 2011-2015 del Departament de Salut, que contempla estratègies en eSalut i TIC, i exposa l’activa participació de Catalunya en xarxes i iniciatives de la Comissió Europea i els reptes i oportunitats de futur per a l’atenció sanitària del territori. “Treballem en l’Smart Health Ecosystem Catalunya i en el Reference Site amb l’objectiu de sumar esforços per treballar per a Europa”, va explicar el Director de la Fundació TicSalut.
“És essencial que Europa abordi l’aplicació a gran escala de la innovació en salut i atenció social”, va insistir Agneta Granström, regidora del comptat de Norrbotten (Suècia) i presidenta de l’e-he@lth network de l’Assemblea de les Regions d’Europa durant la sessió. “Ara mateix només tenim oasis d’innovació a Europa”, va afegir Granström. Els participants del ‘talk show’ van coincidir en que “cal trobar la manera de multiplicar les accions que s’estan duent a terme’.
L’esdeveniment va permetre que els participants tornessin cap als seus territoris amb noves idees per posar en marxa. La sessió, paral·lela a l’AAL Forum 2013, va estar coorganitzada per la Community of Regions for Assisted Living (CORAL), l’European Regional and Local Health Authorities (EUREGHA), la comunitat d’aprenentatge ENGAGED i l’Assemblea de les Regions d’Europa (AER), que entre els seus membres compta amb onze regions reconegudes com a Reference Site per la Comissió Europea. De fet, Catalunya compta amb el màxim reconeixement, tres estrelles.
Subscriu-te i rep cada mes novetats i notícies al teu email