InnoBreak: La Intel·ligència Artificial en els Serveis Socials. Anàlisi predictiva i identificació de necessitats d’intervenció 

09 /oct
09

oct

  • Innovació
  • Online
  • 09 Octubre 2024 9:00 - 10:30
  • Gratuït prèvia inscripció
  • Inscripcions

La Intel·ligència Artificial (IA) és probablement l’eina més innovadora i rellevant dels últims temps. Les seves possibilitats són molt nombroses, i en el camp dels Serveis Socials, comporta importants oportunitats de millorar la qualitat i l’eficiència dels serveis.

Els algoritmes de la IA permeten analitzar dades procedents de diverses fonts per identificar patrons i factors de risc. Mitjançant models predictius, és capaç de detectar necessitats urgents, optimitzar la distribució de recursos i facilitar la intervenció anticipada. A més, permet adaptar-se a les necessitats individuals, oferint un suport personalitzat i ajustat a cada situació, la qual cosa contribueix a millorar notablement els resultats dels serveis socials.

En aquest Innobreak, us presentem dues iniciatives pioneres i exemples de bones pràctiques que incorporen la IA per a donar suport a la intervenció social:

  • wSOCIAL (Catalunya) és una eina impulsada pel Departament de Drets Socials i basada en la Intel·ligència Artificial que, mitjançant l’ús de paraules clau, permet detectar situacions de vulnerabilitat i fer-hi propostes d’intervenció. Focalitzada en l’atenció a les persones, agilitza tràmits, automatitza tasques i facilita la informació per a la presa de decisions, la planificació, l’avaluació i la transparència. Actualment, s’ha implementat en els serveis socials de Manresa, Vic, Aran i Esplugues de Llobregat, i s’anirà desplegant progressivament a totes les Àrees Bàsiques dels Serveis Socials de Catalunya
  • NRATIV (Suècia) és un model d’Intel·ligència Artificial que permet automatitzar i optimitzar el procés de lectura i anàlisi d’informes basats en text, creant categories úniques i visualitzant tendències al llarg del temps, cosa que facilita la revisió de les dades, especialment quan la gestió d’aquestes és complexa. Aplicant el model d’IA de Nrativ a les seves dades, el govern local de Helsingborg pot seguir i assegurar la millora dels seus serveis, amb especial focus en les persones amb discapacitat i l’atenció a la tercera edat.

Ponents:

  • Jordi Amat, wSocial (Catalunya)
  • Niels Bergsten, Nrativ (Suècia)