La metodologia PDCA, o cicle PDCA, espiral de millora continua, és un mètode sistemàtic per la resolució de problemes amb l’objectiu de generar una millora continua de la competitivitat en quatre passos.
Del Què al Com, l’objectiu de la sessió és exposar com podem innovar en la gestió operativa aplicant-la a diferents processos d’un centre sanitari i com obtenir els millors resultats operatius.
Termes com transformació operativa, anàlisi de dades, planificació i innovació operativa, sistemes de gestió, presa de decisions, gestió per objectius, gestió per valor, gestió del canvi, identifiquen una entitat que aplica la metodologia PDCA.
Programa:
9.00 h Benvinguda. Roser Fernández, directora general. La Unió
9.10 h Dinàmica Del Què al Com. Alex Farré Capdevila, enginyer industrial (UPC) i MBA (IESE), consultor acreditat en operacions i organització en àmbit d’Indústries de la salut per ACCIÓ i soci director. PDCA Operations.
Presentarem unes dinàmiques de gestió ja desenvolupades en entorns industrials i de serveis que són necessàries perquè es produeixin canvis dins de les organitzacions.
Introducció. Principals problemes operatius. Realment falten recursos?
El cicle de millora continua PDCA com a complement de la gestió assistencial.
PLAN: val més evitar (planificar) que curar, fixem objectius
DO: el rol de comandament intemedi en la gestió del canvi, executem
CHECK: el que no es mesura no es pot millorar, avaluació
ACT: el que no es millora es degrada sempre, noves accions
Bones pràctiques, exemples d’èxit
Millora de la gestió operativa del bloc quirúrgic a partir aplicar dinàmiques PDCA
Millora de la gestió operativa d’urgències a partir d’aplicar dinàmiques PDCA
Millora de la gestió operativa de consultes externes a partir d’aplicar dinàmiques PDCA
Millora de gestió operativa d’admissions a partir d’aplicar dinàmiques PDCA
Subscriu-te i rep cada mes novetats i notícies al teu email