CCCB- Serious games i gamificació per a la salut

18 /mar
18

mar

  • Observatori
  • CCCB
  • 18 Març 2020 18:00h
  • Gratuïta prèvia inscripció

Amb motiu de l’exposició Gameplay. Cultura dels videojocs, hem organitzat una sessió per debatre sobre l’ús dels vídeojocs en el camp de la salut a partir de tres exemples de Serious games:

 

Entrenament professional: Videojoc The virtual perfusionist

Serious games per entrenament de la tècnica de perfusió, la circulació sanguínia artificial en un òrgan per mantenir les seves funcions.

A càrrec de Daniela Tost, Cap de la divisió informàtica gràfica del Centre de Recerca en Enginyeria Biomèdica (UPC – Institut de Recerca Sant Joan de Déu), i Maria Teresa Mata, Coordinadora Assistencial de la Unitat de Perfusió Cardiovascular del Hospital Clínic de Barcelona.

Trastorns de comportament: Videojoc Lands of Fog

Videojocs gegants amb interacció de cos sencer per a promoure comportaments d’iniciació social en infants amb autisme.

A càrrec de Narcís Parés, professor de la Departament TIC de la Universitat Pompeu Fabra, i M. Àngels Mairena, psicòloga de l’Hospital Sant Joan de Déu.

Trastorns alimentaris: Videojoc PlayMancer

Serious games en el tractament dels trastorns relacionats amb la impulsivitat.

A càrrec de Susana Jiménez, coordinadora de la Unitat Joc Patològic i Addiccions Comportamentals del servei de Psiquiatria de l’Hospital Universitari de Bellvitge-IDIBELL.