El propòsit d’una estratègia és proporcionar un entorn d’eHealth i demostrar com els ciutadans individuals i el sistema de salut es beneficiarà d’aquest entorn.
Elements que s’asseguraran amb l’adequada introducció de l’e-Salut:
L’estratègia identifica un conjunt d’objectius per ser assolits i proposa un full de ruta per a la seva implementació dins d’un model basat en resultats. L’estratègia proposa un model de governança i estructura del sistema de salut i defineix un conjunt d’accions per dirigir àmbits com el finançament, els recursos o la participació de les parts interessades, entre d’altres, i també s’enfoca cap a un conjunt de projectes en e-Salut de caire prioritari.
Antecedents i Reptes
El sistema de salut a Irlanda està canviant radicalment degut a diversos factors: demogràfics, organitzacionals i de recursos, la incrementada proliferació de la tecnologia i, en particular, Internet. Aquests factors indiquen que el futur sistema sanitari necessitarà ser radicalment diferent per tal de poder respondre eficientment i de forma equitativa, a la demanda prevista. Els canvis demogràfics està succeint principalment com a resultat de l’envelliment de les poblacions, l’increment de les malalties cròniques i la incrementada demanda i complexitat dels sistemes de salut. Aquests canvis portaran molts reptes a un sistema ja tensat i requerirà la utilització d’innovadores solucions en eSalut, finançades a través d’una realineació del pressupost nacional de salut, una incrementada inversió en els sistemes de salut i de gestió i una reenginyeria de processos i la implementació d’infraestructures de suport.
Què ofereix l’e-Salut?
Mentre el concepte d’e-Salut (Salut Electrònica) pot ser força nou per a molts en l’àmbit de la salut, els principis i pràctiques que li donen suport han estat ben documentats durant molts anys. En essència, això inclou la integració de totes les fonts d’informació i coneixement que formen part en la prestació de la salut, a través de les tecnologies de la informació. Hi prenen part els pacients i els seus historials, els cuidadors i els seus sistemes, sensors i aparells de monitorització, funcions administratives i de gestió. Es tracta d’una cadena integrada que involucra alts nivells de compartició i automatització de la informació. A continuació detallem els principals resultats:
1. L’e-Salut assegura que el pacient apoderat es troba al centre del sistema d'atenció sanitària.
2. Facilita un major enfocament en el procés d'atenció, des del diagnòstic i el tractament a la prevenció i el manteniment d'un estil de vida saludable.
3. Proporciona sistemes de major qualitat, més eficients i més segurs que són més fàcils d'accedir i permeten una major transparència en el seu funcionament.
4. Assegura que els pacients puguin rebre assistència sanitària segura dins d'un entorn de servei d'alta qualitat.
5. Els professionals de l'atenció disposen de més temps presencial amb els pacients i poden adaptar-se millor a les necessitats individuals.
6. Proporciona eines de gestió estratègica a tots els nivells assegurant que els recursos de salut es puguin utilitzar de manera més eficient i eficaç.
7. Un element crític per promoure el canvi i La transformació necessària per introduir nous models d’atenció.
8. Models de negoci que són elements fonamentals per a la reorganització estructural dels sistemes d'atenció sanitària.
9. Retorns significatius de la inversió on es troba eHealth implementat correctament.
10. Una inversió en infraestructura en el futur d'Irlanda, no només per a la transformació del sector sanitari irlandès, sinó també per a l'economia en general.
11. Ofereix l'oportunitat d’obtenir beneficis econòmics a través de:
Desenvolupament de l’Estratègia
L’estratègia ha estat desenvolupada mitjançant un procés que inclou:
Facilitadors Fonamentals
L’execució exitosa d’una estratègia en e-Salut s’ha demostrat que depèn de l’existència d’un nombre determinat de facilitadors:
1. Voluntat de reorganitzar i redissenyar les pràctiques de treball existents
2. Lideratge efectiu i autoritari i foment de “champions” clínics
3. Disponibilitat de recursos informàtics i desenvolupament d’habilitats en TIC i Salut.
4. Disponibilitat d’infraestructures tècniques i d’informació basades en estàndards
5. Existència d’un número identificador de salut per als ciutadans, els professionals i les organitzacions.
6. Apropiada legislació sobre privacitat, seguretat i protecció de dades.
7. Disponibilitat d’identitat segura i seguretat en la gestió de processos
8. Presència d’un Ecosistema obert i col·laboratiu, amb vincles a nivell internacional
Accions per assolir els objectius estratègics en e-Salut
1. Assegurar que l’e-Salut es fa servir per situar fermament el pacient en el centre del sistema
2. Crear i fer créixer la marca "eHealth Ireland"
3. Projectes prioritaris:
4. Desenvolupar línies de treballs específiques:
5. Desenvolupar un ecosistema en e-Salut
6. Desenvolupament d’estratègies per accions que visualitzin els beneficis econòmics de l’e-Salut
7. Desenvolupament de nous plans estratègics en e-Salut
Conclusions
És àmpliament acceptat que l'execució exitosa d'una estratègia de e-Salut té el potencial de transformar els sistemes de prestació d'assistència sanitària en un entorn més segur, de més qualitat, més eficient i de més fàcil accés. El benestar general de la població es potencia mitjançant l'adopció de sistemes basats en la informació que donen suport a l'apoderament dels pacients i un enfocament en la prevenció i benestar. La inversió en e-Salut també aporta un important potencial per al desenvolupament econòmic, inclosa la creació d'ocupació, start-ups i més inversió estrangera directa. Ha estat provat que els ecosistemes innovadors i col·laboratius són un important facilitador i que Irlanda pot jugar un rol internacional en aquest àmbit. La creació de “eHealth Ireland” i l’exitosa implementació de l’estratègia en e-Salut hauria d’entendre’s com a una inversió en infraestructura nacional. Mentre es reforça la reforma del sistema sanitari, s’assegura que Irlanda pot beneficiar-se del potencial de l’e-Salut per millor la salut i el benestar de tots els seus pacients/ciutadans, l’entorn de treball dels seus professionals assistencials, i l’eficiència i efectivitat dels serveis que presta i la realització d’un significatiu desenvolupament econòmic.
Descarregar el PDF original.
Subscriu-te i rep cada mes novetats i notícies al teu email