Tecnologia i les seves tendències per a la societat segons Accenture Research

Autor: Adrià G.Font   /  9 d'octubre de 2017

Les cinc tendències i el seu desenvolupament són:

  • Intel·ligència artificial com a nova interfície d’usuari: la intel·ligència artificial està assumint un paper més important dins l’experiència tecnològica amb el potencial de fer totes les interfícies simples i elegants. Els robots estan treballant junt amb les persones. Estan realitzant triatges per augmentar i potenciar la presa de decisions clíniques.  Cada vegada més, els plans de salut tenen una gran quantitat de dades tant estructurades com no que es poden utilitzar per millorar la presa de decisions i a donar recolzament en els diagnòstics. Un 84% de dirigents d’empreses de l’àmbit de la salut creuen que la intel·ligència artificial serà el camí per obtenir informació i interactuar amb els usuaris. De fet, un 72% ja ha contractat assistents virtuals per a millorar la relació amb els usuaris. Alguns exemples desenvolupats son “HealthTap”, un consultori mèdic online que brinda accés immediat les 24 hores del dia i els 7 dies de la setmana amb més de 107.000 doctors a través de missatges de veu, text o veu; o el Dr. Ai, un robot metge que tradueix automàticament els símptomes d’una persona al diagnòstic que ha de seguir. Usa algoritmes avançats i grans coneixements mèdics.
  • El poder dels ecosistemes: fins al moment, les plataformes s’entenen com un sistema que permet l’execució de diverses aplicacions sota un mateix entorn amb la possibilitat d’accedir a través d’internet i que connecten els serveis dels proveïdors amb les necessitats dels usuaris. Ara, neix la necessitat de crear socis digitals per a formar un futur ecosistema empresarial estable, ja que un ecosistema integra recursos i accions determinades que permeten que el missatge d’una entitat aconsegueixi una comunicació més efectiva. Aquests ecosistemes pretenen conectar la capacitat, experiència i serveis que toquen les organitzacions de salut, els consumidors i els metges.  El 90% de dirigents d’empreses de l’àmbit de la salut creuen que és bàsic adoptar plataformes de negocis i d’aquesta manera formar un ecosistema estable. Cal destacar que un 66% dels dirigents estan començant a participar en ecosistemes digitals.
  • Mercat laboral: els líders de les plataformes digitals de l’àmbit de la salut busquen noves estratègies per a millorar la seva plantilla. Les plataformes de mercat laboral en línia faciliten la cerca de personal de diversos àmbits (tecnologia, finances, recursos humans…). Aquest fet, comparat amb qualsevol jerarquia rígida, provoca que l’organització sigui més flexible, competitiva i alhora redueixi despeses laborals. De totes maneres, sempre sorgiran les preguntes de si amb aquestes plataformes en línia la qualitat del personal mèdic disminueix, o si les mesures de seguretat funcionen… Tot i aquest possible escepticisme, les possibilitats d’eficiència i productivitat són molt grans. American’s Well Exchange utilitza una tecnologia mòbil i virtual per aixecar barreres virtuals i beneficiar tant als metges com als pacients. Els consumidors tenen accés còmode i immediat a una sèrie de metges certificats per a fer consultes de telesalut.
  • Disseny pels humans: evolucionar tecnològicament és un bon símptoma, però no cal oblidar que qui treu avantatge d’aquesta situació és l’ésser humà, pel que els dissenys tecnològics que es duguin a terme han d’estar creats sempre en funció del comportament humà. D’aquesta manera es milloren les relacions amb els usuaris, tant pacients com metges apropant encara més els humans de la tecnologia. Les tecnologies d’avui en dia estan sent dissenyades perquè s’adaptin al comportament humà i així optimitzar l’experiència clínica. Aquest és un gran canvi des de el paradigma actual, el qual els metges han hagut d’aprendre  la tecnologia i adaptar-se a ella. Més del 80% de dirigents de l’àmbit de la salut creuen que existeix un buit entre què vol l’usuari i què necessita, i és per aquest motiu que la tecnologia s’ha d’adaptar a ells.
  • Allò desconegut: les empreses sanitàries, apart de crear nous productes i serveis, estan donant forma a noves industries digitals. Aquest fet implica que s’han de crear noves lleis que regulin aquest nou escenari, treballant cooperativament amb altres organismes i membres de l’ecosistema comú per tal de protegir aquest. S’ha de buscar l’equilibri entre seguretat, privacitat i confiança enmig dels alts riscos de l’assistència sanitària, com per exemple quan es treballa amb dades aquestes han d’estar degudament protegides, per tal de que la informació sigui compartida de la millor manera possible. Un 60% dels dirigents està donant forma a noves industries digitals, però tan sols un 42% s’ha unit a un consorci per autoregular-se.