La creació de portals de pacients havia de possibilitar als pacients a comunicar-se via emails segurs amb els seus metges, però un parell d’estudis de 2015, un a càrrec del propi Health Affairs i l'altre de la mà de la prestigiosa Nielsen Strategic Health Perspectives, van demostrar que només el 10% dels hospitals donaven accés en línia als pacients i que, menys del 25% dels pacients, feien ús de les TIC per programar cites o per comunicar-se via email amb el professional sanitari.
Davant de l’avanç de les TIC, les demandes dels usuaris i les barreres en la implementació d’aquest servei i sense saber del cert cap a on aniran els portals de pacients en un futur proper, l’article vol mostrar les lliçons apreses per Kaiser Permanente, que porta 10 anys al mercat.
Kaiser Permanente va fer interactiva la seva web al 2003, amb la funcionalitat MyChart (ara es diu My Health Manager i serveix per accedir a la Història Clínica). El 70% d’usuaris de Kaiser Permanente fan ús de My Health Manager i al 2015 hi va haver 23 milions de correus entre pacients i proveïdors.
Lliçons apreses:
De totes les lliçons apreses però, el que es valora més positivament de l’ús del portal és com aquest contribueix a l'empoderament del pacient.
Subscriu-te i rep cada mes novetats i notícies al teu email