"L'eConsulta potenciarà el model bidireccional de comunicació entre pacient i el professional de primària, de manera proactiva i segura”.

Autor: Adrià G.Font   /  11 d'abril de 2016

  • Què han consultat els usuaris?

En l’enquesta realitzada en la primera fase pilot (entre desembre i gener), segons els professionals, les consultes s’han repartit entre diversos temes, tot i que la més freqüent ha estat sobre el problema de salut actiu. Mentre que per part dels ciutadans, el principal tema ha estat un problema de salut ja conegut pel professional. El 80% va declarar que és molt fàcil o fàcil l’ús.

Un total de 88 centres de l’ICS, PAMEM, CAPSE, CSM, BSA, Taulí, CSI, Consorci Sanitari Anoia, Althaia, Muralles Salut, Hospital de Puigcerdà, Salut Empordà, Hospital d’Olot s’hi ha implicat, tenint-hi activitat un total de 22 centres, més de 700 pacients i 133 metges. Una fase pilot que ha rebut una valoració de “molt útil o força útil” pel 70% dels professionals, xifres molt similars (71%) entre ciutadans, els quals el 96% la recomanarien a altres coneguts.

Al llarg del mes de juny està previst realitzar el desplegament a tots els centres eCAP de Catalunya (91% Atenció Primaria de Catalunya). Un pas més per potenciar el model d’atenció no presencial a l’AP, en un entorn segur i lligat a La Meva Salut.

Segons Òscar Solans, coordinador funcional de la Història Clínica Compartida (HC3), de la Fundació TicSalut, l’eConsulta és “una eina que pot donar suport als professionals, que permetrà l’accés a les visites no presencials a un perfil d’usuari concret”. De fet, el 88% dels professionals enquestats van considerar que l’eConsulta ajudaria ala gestió de l’agenda. En aquesta línia, Solans conclou: “Amb el seu desplegament es potenciarà el model bidireccional de comunicació entre pacient i el professional de primària, de manera proactiva i segura”.