Notícies

Disponibles les presentacions de la darrera edició del XPatient Barcelona Congress

Disponibles les presentacions de la darrera edició del XPatient Barcelona Congress

El passat mes de setembre va celebrar-se una nova edició del XPatient Barcelona Congress, organitzat per Eurecat, l’Hospital Clínic, la Fundació TIC Salut Social i amb l’impuls de la comunitat de pràctica XPA Barcelona (Experiència del Pacient). Aquesta quarta edició del congrés va comptar amb més de 500 inscrits i va posar en valor una vintena d’iniciatives innovadores en l’apoderament del pacient i del cuidador per millorar la seva experiència. Compartim les reflexions dels organitzadors.

Segons el director de la Unitat d’eHealth d’Eurecat, Felip Miralles, “la transformació digital està aportant noves innovacions tecnològiques lligades al núvol, al mòbil, a la intel·ligència artificial i a l’anàlisi massiva de dades que permeten que els pacients puguin augmentar la quantitat i la qualitat de les comunicacions amb el personal sanitari”.

El responsable del Projecte Experiència del Pacient de l’Hospital Clínic de Barcelona, el Dr. Joan Escarrabill, considera que els quatre punts fonamentals del debat de la primera jornada del congrés van ser “la cocreació de materials informatius amb els pacients i la gestió dels temps d’espera, tant pel que fa a les expectatives com a la informació”. El responsable del projecte afirma també que “es necessita més temps per a les decisions compartides i informació per a entendre les xifres que parlen de probabilitats i riscos. Finalment, fan falta espais ‘segurs’ per poder tractar les faltes de respecte”.

Finalment, el director de la Fundació TIC Salut Social, Josuè Sallent, va explicar que “des de la Fundació treballem per posar el pacient al centre del sistema de salut, tant a l’hora de dissenyar els projectes com en l’avaluació dels processos.” En aquest context, “fer-ho de la mà dels professionals sanitaris i els gestors involucrats és indispensable”. L’XPatient Barcelona Congress ha acullit iniciatives en aquest àmbit. I va afegir: “Un exemple són les aplicacions mòbils com a mecanisme de relació entre els professionals sanitaris i els pacients, en les quals es fa visible la participació d’aquests últims tant en la concepció com en la valoració de l’app.”

Podeu consultar els continguts de les sessions en el següent enllaç

Butlletí Flash TICSS

Subscriu-te i rep cada mes novetats i notícies al teu email

Email